ایرپد ویبره پنوماتیک

 

کاربرد پدهای ویبره پنوماتیک  مدل SPAP104:

پدهای ویبره ای ساخت شرکت صنعت پویای بهشهر به عنوان وسیله کمکی تخلیه مواد در سیلو یا قیف استفاده می شود. به جریان یکنواخت و تخلیه مواد خشک فله از طریق لرزش و هوادهی جزئی کمک می کند. از پل زدن، سوراخ شدن و فشرده شدن مواد در سیلوهای ذخیره سازی، کلکتورها و هاپرهای گرد و غبار،  مخازن دستگاههای توزین و سایر تجهیزات ذخیره سازی جلوگیری می کند. این پدها با داشتن کلاهک سیلیکونی و نازل استینلس استیل قابل استفاده در شرایط دمایی بالا، ساییدگی بالا و همچنین کاربرد وسیعی در انواع صنایع بالاخص صنایع غذ ایی و دارویی را دارد.

 

پدهای ویبره ای را می توان برای طیف وسیعی از محیط های خشک مختلف برای کمک به جریان مواد استفاده نمود. همانگونه که اشاره شده است تقریباً هر محصول خشکی که از سیلو، مخزن ، هاپر یا قیف جریان می یابد و دچار مشکلات طاق بستن و پل بستن ، تجمع در نقاط و زوایا و یا دچار عدم ریزش شوند می توان از این ابزار کمکی استفاده نمود.بطور مثال مشکل در ریزش یکنواخت موادی همچون: ذرت،کنجاله های دانه های روغنی ، آرد و سبوس،انواع گرانولهای صنعتی و پلیمری و غذ ایی،بذر، کود های دامی و گیاهی ،شن و ماسه ،قند و شکر،خوراک دام و طیور و آبزیان ، سیمان و گچ و آهک،علوفه های خشک…

در ذیل به چهار نمونه از مشکلات عمده نگهداری و تخلیه مواد در سیلوها و مخازن (از چپ به راست) اشاره می شود:

1- عدم ریزش 2- ریزش بصورت سوراخ لوله ای در وسط  3-پل  یا طاق بستن  4-باقی ماندن مواد در گوشه های سیلو

مشخصات پد ویبره ای مدلSPAP104:

پد ویبره ای از دو بخش ذیل تشکیل شده است:

نازل: از جنس استیل 304

کلاهک : از جنس سیلیکون و مقاوم به حرارت ، ساییدگی و خوردگی و واکنش شیمیایی

نحوه نصب و عملکرد پد:

با ایجاد یک سوراخ با قطر یک دوم اینچ بر روی د بدنه مخزن یا هاپر یا سیلو و با عبور دادن بخش پایه (نازل ) از سوراخ ایجاد شده (بصورت شکل فوق) و سپس فیکس و محکم کردن نازل از طریق مهره ها ، اتصالات باد به نازل از بخش انتهایی وصل می گردد (بخش کلاهک داخل سیلو و در تماس با مواد بوده و بخش پایه (نازل) در بیرون از سیلو و به اتصالات پنوماتیک و باد وصل می گردد).

دستگاه پد ویبره ای با فشار 1 الی 6 بار کار می کند و در فشار 6 بار بالاترین لرزش و ویبره را دارا می باشد.

در نظر داشته باشید که براساس میزان گرفتگی در نقاط مختلف یک مخزن یا سیلو ، از یک دستگاه تا چندین دستگاه پد بر روی بدنه تجهیز مورد نظر نصب می گردد.

اگر چند دستگاه بر روی بدنه نصب گردد می بایست کلیه پدها به یک انشعاب مرکزی با قطر بالاتر و یا به یک کلکتور متصل و سپس از طریق شیر سلنوئید برق ، هوای کلکتور و یا انشعاب مرکزی تامین گردد.

نحوه زمانبندی پالس:

شیربرقی مورد نظر می تواند هم بصورت دستی فعال گردد و هم از طریق یک دستگاه تایمر و براساس نیاز اپراتور و یا مسئول تولید جهت زدن پالس تنظیم و بکار گرفته شود.

بطور مثال:

در نظر بگیرید در هنگام تخلیه مخزن یا هاپر،تجهیزاتی همانند نوار نقاله ، روتاری والو ، کانویر… استارت می شوند. بمحض استارت ، تایمر متصل به شیربرقی پد و یا پدهای نصب شده بر روی سیلو تحریک می گردند (از طریق اینترلاک یا همان قفل شدن)، تایمر به شیربرقی تا زمان روشن بودن تجهیز مورد نظر می تواند بصورت مثال ذیل فرمان دهد:

-درهر 10 ثانیه ، شیربرقی 2 ثانیه فعال 8 ثانیه خاموش باشد و در هر دقیقه (60 ثانیه ) 5 پالس نواخته می شود.

 

 

در صورتیکه تعداد پد مورد نیاز جهت نصب بر روی هاپر یا سیلو زیاد می باشد می بایست از یک کلکتور هوا با تعدادی خروجی که هر خروجی به یک دستگاه شیر برقی متصل می باشند نسبت به اتصال 4 الی 5 دستگاه پد به یک شیربرقی اقدام نمود تا هوای فشرده به اندازه کافی به پدهای مورد نظر رسانده و توزیع یکنواختی گردد.

میزان مصرف هوا برای یک دستگاه پد ویبره ای در مدت یک دقیقه تزریق مداوم هوای فشرده:

                                                       میزان مصرف هوای فشرده مصرفی (لیتر بر  دقیقه)

 

مدلSPAP104

فشار 2 بار فشار 4 بار فشار 6 بار
100 150 250

 

نحوه قرار گیری پدها بر روی هاپر ها و شوت ها و سیلوها: